Van'da kaçak avlanan 100 kilo inci kefali, yeniden suya bırakıldı
Van Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ile Tuşba Belediyesi zabıta ekiplerinin yaptığı denetimlerde, Van Gölü ile birleşen sazlık alandaki dereye bırakılan 100 metre uzunluğundaki uzatma ağında yaklaşık 100 kilo canlı inci kefali ele geçirildi. Ağdan çıkarılan balıklar yeniden suya bırakıldı.
Haberin Özeti
- • Van Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ile Tuşba Belediyesi ekipleri, İskele Mahallesi'nde kaçak avlanan yaklaşık 100 kilo canlı inci kefali ele geçirdi.
- • Van Gölü ile birleşen deredeki 100 metrelik uzatma ağında bulunan inci kefalleri, ekipler tarafından yeniden suya bırakılırken, ağa el konuldu.
- • İnci kefalinin 15 Nisan-15 Temmuz üreme dönemi nedeniyle kaçak avcılığın önlenmesi amacıyla bölgedeki denetimler aralıksız sürdürülüyor.
Van Gölü’nün endemik türü olan inci kefali, üreme dönemi nedeniyle her yıl 15 Nisan-15 Temmuz tarihleri arasında tatlı sulara göç ediyor. Bu süreçte kaçak avcılığın önlenmesi amacıyla jandarma, Sahil Güvenlik Van Gölü Grup Komutanlığı, polis, belediye zabıta ekipleri ile Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından gece gündüz denetimler sürdürülüyor.
Tarım ve Orman Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Şubesi ekipleri ile Tuşba Belediyesi zabıta ekipleri, ilçe sınırlarında bulunan İskele Mahallesi’ndeki sazlık alanlarda denetim yaptı. Van Gölü ile birleşen derede yapılan kontrollerde sazlıkların arasına bırakılmış 100 metre uzunluğunda uzatma ağı tespit edildi.
Sudan çıkarılan ağda yaklaşık 100 kilo canlı inci kefali bulundu. Ekipler tarafından ağdan çıkarılan balıklar yeniden suya bırakılırken, kaçak avcılıkta kullanılan uzatma ağına el konuldu.
